paard, volstruis en olifanten rijden

24 augustus 2012 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Lieve lezers :-)

Morgen ochtend vertrekken we (m'n ouders, hennie en ik) van buffelsdrift, met pijn in mn hart. We rijden off road naar port elizabeth, waar we terug zullen vliegen naar kaapstad en dus ook naar nederland.....

Ik heb sommige mensen al gedag gezegd en ik kan dat hier niet zo goed merk ik. Maar aan al het leuke komt een eind en dat betekend dat ik mijn laatste schooljaar moet afmaken en dan kom ik zeker terug. <3

2 dagen geleden ben ik naar de (volstruis) struisvogel farm geweest. Ik zag al die beesten en ik wilde graag weer meteen weg. Eerst kwamen we bij een volstruis (struisvogel) die eigenlijk een mogooltje was en veels te klein en dus ook zo bleef. Ik vond die grote prima, haha. Die mocht ik voeren en de volgende uit zijn kracht gegroeide kip mocht ik knuffelen, god echt iets voor mij...
Toen ik verder liep zag ik er zo veel dat de moed me langzaam in de schoenen zakte.... een complete invasie! Toen mocht je er op zitten, wat een feest ik heb veel foto's allemaal met de tranen in mijn ogen whaha. Dat ging prima en ja hoor ik heb er ook op gereden, wat een feest. Tot slot kreeg je een massage van deze monsterkippen. Mijn dag kon niet meer stuk. Zo angst overwonnen, vel foto's. Dit was de 1ste en waarscheinlijk oom de laatste keer. En wat hoor je de dag erna als je ouders er heen zijn gegaan? Je mag de kippen rijden tot een bepaald gewicht, dus mijn ma mocht dat, heb ze dus ff niet gedaan he.... heej ik heb of had de fobie hier haha, door mijn ouders. Ik vind ze nog steeds erg dom, zijn ze ook, want als ze je avhtervolgen mey 70km pu ga dan niet dood op de grond liggen want dan denke ze dat je hoofd een ei is en gaan ze er op zitten, zo dom zijn ze. Grappig weetje over de monsterkip.

Mijn ouders zijn er gisteren geweest en hebben...... niet gereden, ha en mij plagen he.... ik zal het onthouden. Mij moecer heeft er wel opgezeten, maar niet gereden.
Ze zijn ook naar de caves geweest en naar de cango wildlife range. Ze hebben ook de olifantjes gevoerd op hun personel interacting time.

Gisteren heb ik weer met de paardjes gewerkt een buitenritje met gasten gemaakt en..............
Op een afrikaanse olifant gereden! Wauw wat een ervaring om zo'n groot dier dat nog dubbel zo groot kan worden, omdat het nog een baby is, van bovenaf te zien en om te zien hoe ze zo'n kasteel sturen en berijden en dat de olifant ook echt luisterd. Ik weet nu ook hoe de olifant aan de naam 'bulldozer' komt. Ze eten niet een blaadje, maar rukken een halve boom omver en walsen verder haha. Na het rijden had ik echt pas last van het zwitser leven gevoel haha!

Vandaag met mijn ouders en hennie meegereden over de swartsberg pass, een overweldigende pass, waar de stilte gewoon pijn doet aan je oren. Veel foto's gemaakt van de hoogte en de diepte. We hebben geluncht in prince albert. Dit is een klein dorpje aan de andere kant van de berg.

De foto's up load ik thuis en jullie horen weer van mij. Veel liefs ook van de oudjes :p
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa J.:
    24 augustus 2012
    Moet ik je toch heus nog even bedanken voor je prachtige kaart van 1 aug, helemaal vergeten, African Wildlife. In mijn vorige reactie heb ik laten weten hoe moeilijk het is afscheid te nemen in jouw positie. Maak nu eerst je studie af in zwolle, je bent nu al een wereldster. Wat die struisfobie betreft , daar kom ik nog wel achter. Groetjes aan Pa en Ma, en totziens op nederlandse bodem (|||). Veel liefs en knfxxxvan opa
  2. Jose v nieuwenhuijzen:
    24 augustus 2012
    mooi geschreven hoor en goed reis terug groetjes aan je pa en ma
  3. Oma conny:
    24 augustus 2012
    ik zal je mooie verhalen missen geniet nog even van mooi zuid afrika vanaf vandaag heb je nog een week om langzaam af te kicken van de prachtige natuur groetjes aan mick en nien lfs xxxxx
  4. Janneke vd Nixmeerhoeve:
    25 augustus 2012
    Hee Sam (en Mike en Nini)
    Goed om zo mee te kunnen lezen in je avonturen. Het klinkt fantastisch allemaal; al die dieren, net wat voor jou!
    Mike, wel foto's meenemen he als je weer hier komt.
    Groetjes,