paardrijden tussen de kameelpaarden

22 augustus 2012 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Lieve lezers,

De dagen vliegen letterlijk voorbij. Er is zo veel te doen en zo veel te zien.

Ik leer de lodge nu een beetje kennen inclusief alle mensen. En met het idee dat ik zaterdag al weer wegga, doet me gewoon een beetje zeer. Ik woon hier met andere menen waar ik ook mee werk en daar bouw je gewoon een band mee op. Als ik ooit terug kom, zal ik ze ook zeker opzoeken. Het is leuk om overal contacten te hebben.
Ik leef nu voor 4 weken met en onder de mensen hier in zuid afrika. Ik geef toe dat de 1ste 2 weken moeilijk waren, maar ik ben van de ruimte gaan houden, van de vrolijke mensen met een eeuwige glimlach, van de luxe, de dieren, het weer, maar vooral de mentaliteit, niks geen gestress vanachter een bureau hopen dat je de zoveelste onmogelijke deadline wel haald en dan vervolgens overspannen thuis zit. Ik moest eerst ontstressen hier en ik betrapte me er vaker op dan me lief was en dat bedoel ik niet positief.

Ik heb een dag meegelopen in het restaurant, halverwege lekker achter de bar gewerkt, dat vind ik het leukste van de hele horeca haha. De dagen daarna ben ik met de rangers mee geweest, ik ben al op verschillence bush safaris meegeweest opzoek naar de dieren hier. Eergisteren ben ik met een collega naar oudtshoorn geweest voor de big serieus shopping. Eten voor de olifantjes, keuken, bar en huishoud spul en natuurlijk wijn :) jaaa haha ik heb me inmiddels al goed aangepast, relaxt gezellig eten met heerlijke wijn jam jam jam :-) .

Het is zo grappig hoe snel je de talen oppikt. Ik spreek hier erg veel engels. En het valt me op hoeveel duitsers ee geen engels kunnen. Het is dan wel 4 jaar geleden dat ik het had op school, maar ik red me wel, dus vertaal ik het haha. Dan probeer ik ook om afrikaans te leren en te spreken, want ooit kom ik terug! En als ik nederlandse gasten heb, moet ik gewoon over het nederlands nadenken whaha, schaam..... haha

Gisteren mijn eerste dag met de paardjes. Er stond geen safari gepland, maar johan wist dat ik de paardjeszo leuk vond dus zijn we zelf bijna 3 uur gaan rijden. Ik had een paardje met karakter, een donkere quinty haha. Het was zo gaaf. Om de grote afrikaanse dieren zo dichtbij vanuit een jeep te zien is al indrukwekkend, maar om te paard door een kudde kameelpaarden (giraffen) te rijden is fantastisch!
Toen we terug kwamen heb ik even snel geluncht en daarna zat ik in de lounch, naast de receptie. Ik had mijn ouders pas rond 4 uur verwacht. Het was half 3 en ik hoorde iemand achter me lopen en ik zag uit mijn ooghoek dat iemand zich over mij boog, terwijl ik zat. Ik dacht nee he, niet weer... ik was ingesteld op iemand anders die dat vaak zo doet en echt te aanhankelijk is. Je kan het zo vaak tegen hem zeggen dat je dat niet wilt, maar ik denk dat hij zulu's spreekt. Zo ziet ie er wel uit haha.
Maar om even terug te gaan op het moment van half 3... ik schrok me rot haha. Ik had mijn ouders nog even niet verwacht haha. Toen mijn mams boven me hing met die grote groene ogen, dacht ik heej das mijn mams, huh mam?! Dat was zo vaag en hennieen paps stonden bij de receptie. Ik was super blij om ze te zien, maar ik weet ook, dat mijn reis er bijna opzit... nu weet ik pas wat dubbelle gevoelens zijn. Ik zeg jullie, in het valt begin was het moeilijk en de 1ste week voelde ik me alleen, miste mijn ouders, maar hennie en jackie hebben me van alles laten zien in port elizabeth en hier woon ik in een huis vol met leeftijdsgenoten. Zoals ik al zei de mentaliteit is super hier.

Vandaag gaan mijn ouders naar mossel bay. Ik ga aan het werk. Er staat een safari en een transfer naar de bezienswaardigheden gepland. Als het even mee zit, ga ik naar de struisvogel farm. Omg! Ik wil het wel zien, ben benieuwd, maar ik vind ze nogsteeds erg eng! Haha.

Even een kort verslag van mijn ouders. Zij zijn 17 aug. 's avonds laat aangekomen in kaapstad. Zij hebben in kaapstad de tafelberg en het s&a waterfront shoppingcentrum bezocht. Dit was een groot succes voor mijn vader.. not :p. Ze zijn in stellenbosch geweest en hebben wijn geproefd. Na vele kilometers hier en eergisteren in de bruidssuite (doe maar luxe haha) zijn ze nu in oudtshoorn.

Ik en mijn ouders hebben al heel veel foto's. Of zoals ze hier zeggen: baie veel. :-)

Nou lieve lezers, tijd om te ontbijten en tijd om aan het werk te gaan:-) . Tot snel dikke knuffel xxx

1. Jose v nieuwenhuijzen:
    22 augustus 2012
    het klinkt heerlijk genieten met je vader en moeder hoor,is echt bijzonder, voor jullie alle 3

meid groetjes aan pa en ma en fijne dagen met elkaar,
  2. Oma conny:
    22 augustus 2012
    zo te lezen heb je ook weer 6 weken nodig in Nederland om bij te komen van alle indrukken, ben benieuwd naar de foto's xxxx
  3. Trudy:
    22 augustus 2012
    Ha ha ben je net helemaal gewend..moet je weer terug
    Maar de wereld ligt voor je open Sam
    Op naar het volgende avontuur.je bent een enorme evaring rijker.geniet de dagen met jouw ouders
    Liefs Trudy
  4. Iris:
    22 augustus 2012
    Leuk!!! Nog even lekker genieten, en je ouders een beetje dwarszitten!!! Hartelijke groetjes!!!
  5. Opa J.:
    22 augustus 2012
    Ja ,lieve meid, het zit er bijna op.Daar waar je aanvankelijk tegen opzag is een succes story geworden. Wat een ontmoeting met je vader en moeder, plots staan ze voor je, maar ze nemen je nu ook weer mee terug naar nederland. En in ooit kom ik terug ligt je gemoedstoestand in een treurend afscheid wat je terugreis niet vrolijk maakt. Maar wij ontvangen je met open armen en willen je niet missen. Knf xxx